Ulldeter: via Conrado-Altamira

Aqui la ressenya dels ressenya.net.
Recordo quan va començar a funcionar el fòrum de la FEEC, quan la gent encara piava condicions i no el feia servir per insultar-se, algú va preguntar si era llegenda urbana que la Fènix i la Conrado-Altamira s'havien fet en piolet tracció i algú altre contestava que si, que era cert, que ell ho havia fet fa molt de temps.
Dons ja es pot dir que s'ha tornat a fer. Diverses cordades des de fa dies, aprofiten les bones condicions d'aquestes vies per repetir-les i disfrutar. I això hem fet nosaltres aquest matí.
Arribem dimecres a la nit al refu d'Ulldeter per poder sortir d'hora cap a la via (jo a la tarda he de treballar). L'endemà ben d'hora, sortim amb els frontals cap a peu de via. Tot i que hi ha mitja traça oberta, la pujada, com sempre penosa.

Arribem a peu de via i a la poca estona arriba la segona cordada de la via. Comença en Pep, però no ho veu clar i baixa i em deixa tirar a mi. En aquestes, la segona cordada (de 3) s'hi fica per un altre cantó (nosaltres hem entrat just sota la vertical de la via, i ells més a l'esquerra). Tiro jo fins a la primera R, només un pas escàs de gel al que se li ha de fotre morro. Es protegeix bé amb cargols de gel. Reunió amb friends i un pitó que ja hi és.

Segona tirada una mica més encaixonada i amb algun ressaltet també escàs però que en Pep treu sense problemes.
La tercera tirada comença més encaixonada però també es deixa fer molt bé. Ens anem alternant amb l'altra cordada, però tot i ser 3 al final sembla que van més lleugers que nosaltres i al final els deixem passar. Quarta tirada també sense problemes.
Ara, la cinquena i ultima tirada ha estat per mi el pas clau de la via. Aqui ja no hi havia continuitat de neu ni consistència i s'ha de superar una franja rocosa amb flanqueig exposat (o "jinyant" com es vulgui dir) cap a l'esquerra amb una crosta de neu on no es podia clavar els piolets. Ha tocat passar una mica de por i per variar l'he cagat amb les cintes i la corda fregava a tope. Just passat el pas clau, he hagut de muntar R a 1o metres escassos de la sortida de la via perquè no podia arrossegar la corda del fregament. Val a dir, que per recuperar-la també he hagut de suar de valent. En Pep arriba tot bufant i tira fins a dalt. Comença a nevar i tirem avall.

Boníssima escalada disfrutada al 100%. Ara, no sé si li queden gaires dies a aquesta via ara que han de pujar les temperatures.

7 comentaris:

TRanki ha dit...

Uala bow, que bé !

felicitats i gràcies pel post, feia dies que intentava convèncer a un col.lega per anar-hi i això m'acabarà de ajudar-lo a decidir...a veure si aguanten condicions...tantmateix si puja temperatura enlloc de neu hi haurà més gel?

Dew bows

SEVIDE ha dit...

Ei Tranki, a recordar vells temps?
La neu està força transformada a la via però ja hi ha ressaltets pelats.
El problema és que les zones pelades augmentin. Ha estat un gustasso traccionar amb els 2 piolos clavats en aquesta zona...
A disfrutar-la, i si pot ser, sense fer cues.

PGB ha dit...

Genial piada!
Ja m'han havien parlat d'aquesta via... sembla que el mite ha resorgit!


Enhorabona per poder haver-la escalat!

Anònim ha dit...

Joer...a veure si entre setmana que vé m'hi puc acostar...mola que m'havien dit que si que es feia...però veure la piada i les fotos tranquilitza...

Si de cas porterem pitons i trastets d'improvitzar pel llarg de "vº"...encara recordo la "patida" en la teoricament segona tirada de III+ a la "diagonal" del Maldito...els alpinos sou uns bromistes de la òstia...una mica més i surto en A3...

SEVIDE ha dit...

PGB: merci. És una via per disfrutar com mai a Ulldeter
Tranki: per una màquina com vós, aquest pas segur que no té res. Als mortals ens toca passar una mica d por. Millor friends i bagues, vaig trobar molt dificil de pitonar el pas per lo descompost que estava i lo desequilibrat que anava...
Que hi hagi sort!!

TRanki ha dit...

JOer SEVIDE, que tots ens fem grans i frikis...heheh...això de l'alpinisme ja em cau lluny elq ue passa es que quan TOCAVA va ser una via que em vai deixar perdre i m'agardaria fer-la..no et pensis que els meus tembleque ( anàva a `pèl i amb l'snow a l'esquena) he passat a la CENTRAL del gran..que a dalt de tot acabes amb un pas burro, sorrós i estrany..clavant gairebé en herba..hehehe.

No sé bow a mi em sembla que serà una via curiosa i molt bonica...a veure siq ueda res aquesta setmana...sinó esperaré a veure si neva una mica més ( que ha de nevar..ara la base ja hi és...)

De veritat mersi per la info,q ue ho havia sentit molt però no traobava res publicat.

A picar gel que és un bon any!

Si voleu info al meu blog he linkat l'OSKAR ALEMAN ( pont de suert) que informa sobre l'estat del gel a Cavallers dia a dia ( millor que infohielo casi)...

Tinc una bona ressenya de la cerdà pokorski al Encantat petit...que igual també aquest any es fa punxant..la vam fer al 93 o 94..no recordo massa...si us interessa ja direu...

Siaw

SEVIDE ha dit...

Merci pel link bow.
I merci per lo de la Cerdà-Pokorski. La veritat és que no la tenia controlada i com que ja tinc força deures... però ara mateix vaig a buscar la ressenya a veure com pinta la via.
Salut!!