Cresta del Maubic a la Pale de Crabonouse

Mini vacances amb en Quico i en Pinyó del Matxacuca per fer cims a la zona del parc del Neouvielle.
Marxem dilluns a la tarda i ja fem nit al costat del llac de Cap de Long per l'endemà atacar el primer dels objectius.

Dia 5 d'agost, a les 7 del matí comencem la llarga volta al Cap de Long per accedir a la zona del Maubic per iniciar la cresta. La zona és nova per tots 3 i ens em d'anar reorientant tota l'estona. Es puja bé fins al Maubic un cop l'hem identificat. Del Maubic, deixem les motxilles i baixem a trepitjar l'agulla Tourrat. De nou al Maubic, ens equipem per encarar la cresta que puja al pic Long. Començo a crestejar però de seguida la cosa es posa aèria.

Amb la incertesa de no saber on et fiques, prefereixo ser prudent i treiem la corda per assegurar algun pas, fins a arribar a la segona agulla, des de la que rapelem fins a una canal descomposta que puja fins a una zona més plaquera que un cop escalada, ens deixa al pic Long.
D'aqui, descens per la cresta Occidental, aèria i descomposta, però no difícil (tot i que la inseguretat de la roca em fa arrossegar el cul en més d'una ocasió) fins al pic Dent d'Estibere Male. D'aquí, seguim baixant i atravessem unes plaques moooolt llises i pugem a trepitjar el cim Bugarret i fent un passeig cap al Pale de Crabonouse.

Ara ja només queda baixar!! Aprofitem totes les pales de neu que podem per baixar "patinant", amb lo que perdem molt de desnivell amb poc esforç. Arribem al llac glaçat, bordejar-lo i començar l'ascencs per canviar de vall. Camí més o menys fitat, fins al primer coll que em sembla que podem passar i d'aquí baixada per on podem fins al llac de Cap de Long. Retornar pel camí del llac es fa etern.. comencen a caure gotes.
En total quasi 12 hores d'activitat que ens deixen fets pols. Com sempre, seguint les ressenyes d'en Capdevila, però sumant un 50% més a l'horari que marca en el llibre.
L'endemà, el plan era fer la part de cresta que acaba el Neouvielle, però la jornada ens deixa fets pols i no hi ha quorum.