Castell de Farners

Dijous passat, matinal amb en Gerard i l'Ivan a un sector nou per mi: el castell de Farners.
Sortim de Santa Coloma, on hem passat a buscar l'Ivan que és el que coneix la zona. Ens dóna per triar, Bagís o la zona del castell... com que no hem anat mai a la segona, és la que triem.
Fàcil accés (5 min des del cotxe). Hi ha diferents vies segons la cara de la paret, tipus Solius (després remenant pels blogs he trobat alguna referència al blog d'en Piter, però espero l'Ivan passi les ressenyes).
Fem visita de rigor al castell, al que no havia pujat mai. Molt xulo i ben restaurat. El millor les vistes, és clar!
Provem les primeres vies que trobem abans d'enfilar cap al castell, i que crec que són les més noves.
Comença l'Ivan per la de més a la dreta. Potser perquè ha estat la primera del dia, però m'ha semblat amb passos força fins. Discontinua. No m'agrada massa.
Segona via començant per la dreta: una mica més fàcil que l'anterior.
Variant esquerra de la següent seguint cap a l'esquerra: entrada dureta de fisures i on has de colocar bé els peus. Molt ben assegurada, després amb bon canto fins a dalt.
La variant dreta, comparteix entrada amb l'anterior. La part més dura per mi a dalt de tot just xapat l'ultim parabolt.
No tenim temps per més. Els graus que em canta l'Ivan estan per sobre dels del blog d'en Piter, i a mi també m'ho semblen però esperarem a tenir la ressenya.
Fem un voltet per veure la resta de vies, sembla una zona més fàcil, més ajaguda (cinquens i un parell de sisens comenta l'Ivan). No hi ha temps per més.

2 comentaris:

PGB ha dit...

A veure si passeu els croquis de la zona ;)

Si és tipus Solius m'hi hauré de deixar caure algun dia. Percert, heu anat a fer bloc a la zona de Santa Coloma? Val la pena?

SEVIDE ha dit...

Hola PGB,
és tipus Solius, però no vam provar la part més ajaguda. Igual diumenge m'hi passo a acabar de provar-ho.
Quan tingui les ressenyes et faig un toque i les passo.
Bloc: a mi personalment no em va agradar gens. Hi vaig anar un cop, sol i amb les ressenyes. El camí d'accés és el mateix, jo vaig provar un parell de sectors, però no va triumfar el tema.