Terra Incògnita a les Agudes. Montseny


Ressenyes obtingudes dels blogs dels aperturistes Josep Mula i Laura Piferrer

La primera ressenya que vaig veure de la via ja em va atreure, sobretot després d'haver disfrutat al vol de l'home ocell, però no va sorgir la oportunitat d'anar-hi i la veritat és que un pas de 6c/A1 em feia força respecte. Van anar passant els mesos i a mida que s'ha anat repetint la via, i en veus els comentaris, les ganes encara apreten més. La última ressenya, on sembla que s'ha abaixat el grau, em fa decidir. Cal anar-hi ja, a veure qui podem enredar aquest cop.
Tot i la calor, truco en Salvador a veure si s'apunta. Tot i que no veu massa clar, això del 6c, el convenço quan li dic que és que ara s'ha decotat a 6b (alguna cosa li he de dir, no?), així que quedem pel dimecres 7 de juliol, ben d'hora al matí. Arribem a peu de via en 25-30 minuts, jo amb el fetge sortint per la boca, seguint el ritme que imposa el mister. Ens equipem i tirem amunt. En Salvador demana fer el primer llarg, així que els llargs queden repartits (mira per on, el xungo sembla que em tocarà a mi....)
La descripció dels llargs, la trobareu aqui, força acurada. Només comentar que a L3, a l'inici, millor passar del bolt de més a la dreta i anar directament al següent, molt més fàcil i t'estalvia un parell de bloquejos i que la corda fregui tant.



Només em queda felicitar als aperturistes de la via, que han trobat un bon traçat tenint en comte les possiblitats que dóna el Montseny. Jo no he trobat a faltar res (i ja és dir), ben assegurada, i on no hi ha res, sempre pots posar alguna cosa. Amb 3 o 4 friends mitjans passes, no cal ni dur els fisurers. Les 3 xapes recuperables, millor dur-les. Per si de cas, duia els estreps però no els hem fet pas servir. La veritat és que tots 2 hem disfrutat de la via de valent, i ens ha servit per apujar una mica la moral i tornar a gaudir de bones sensacions.
Pel descens, hi ha diverses opcions ressenyades. Nosaltres, amb l'esperit senglar que tenim, i més fent cordada amb en Salvador, hem tirat avall per la canal que hi ha abans d'arribar a les Agudes, tot buscant el camí més fàcil. Com que hem deixat una motxilla a peu de via, calia retornar al punt de partida, i aquesta és una bona opció i ràpida, i a més t'estalvies de fer cap ràpel.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Celebrem que hagueu gaudit de valent d'aquesta escalada a la fresca.
No cal patir tant pel que marca la ressenya sobre el grau, amb un V+, hia de sobres per enfilar-se tal com vareu poder comprovar.

Salut, tapia i alegria!

josepilaura