Descobrint camins per les Gavarres

Diumenge tinc el matí lliure, després de treballar tot el dissabte, toca fer alguna cosa per desconectar. Tothom té compromisos, i tot i que havia quedat per anar a fer esportiva, falla a ultima hora. Sense company/a l'altre extrem de la corda, toca fer bici, que fa mesos que tinc abandonada (no tinc massa ganes de fer quilometrada per una matinal hivernal). De fet, ja es nota que ni la bici ni jo estem al 100%, ens fa falta una posada a punt a tots dos, però sortim igual.

Ruta aproximada en vermell.

Sortida en direcció a la platja de Castell, i d'aqui enfilo cap a Cap Roig per una curta pujada. D'aquí, baixada cap a Palafrugell passant per la zona de l'Ermedàs i per carretera vaig tirant cap a Esclanyà. D'aquí decideixo tirar cap a Pals, seguint una ruta de BTT marcada, però abans d'arribar a Pals, trenco cap a Torrent. De Torrent, per carretera en direcció la Bisbal per agafar un camí a mà esquerra que en teoria hauria de pujar cap a Fitor. Com que no hi he passat mai, agafo els camins principals fins que després d'una forta pujada només tinc 2 opcions, la de l'esquerra és clarament un camí particular. El de la dreta, es va enfilant fins a una barraca, on la gent que hi ha em diu que és final de trajecte, que el camí no porta enlloc. Em donen instruccions de quin trencant agafar, després de recular, al voltant d'una cadena i passant per una masia, però quan hi arribo, el camí es comença a difuminar (o jo no el veig...). Pendent avall pel mig del bosc fins que ja no es pot seguir més a sobre de la bici. Toca empenyer una estona fis que surto un altre cop a un camí transitable. Tiro uns metres però dubto de la direcció i reculo. La pista és bona i es va enfilant fins que arribo a una zona coneguda (el mateix camí que vam afagar amb en Ferran la ultima vegada), que puja fins al coll de tramuntana.

D'aquí, per camí conegut en direcció Fitor, allargo per una trialera de baixada, que em porta cap al rierol. Agafo la pista de l'esquerra en contes de tirar per la dreta que em duria a Fitor i vaig pujant fins a sortir a la pista principal. Uns metres més i agafar la ràpida baixada de mas Cabrer. Volo per la baixada i pels seus bots, esperonat per unes motos que em venen al darrere. Al final m'atrapen (collons com hi van...). Retorno al punt de partida.

Al final han estat cap a 40 km de puja-baixa, força trenca-cames. sobretot quan fa tant de temps que no tocaba la bici, però sempre va bé per agafar fondo i passar una bona estona. I de pas, descobrir nous camins per a pròxims dies.