Escalada a Santa Brígida (Amer)

Diumenge 13 d'abril, després dels ultims dies de pluja i amb la incertesa de com estaria la roca doncs dissabte al vespre va ploure, al final ens decantem per anar a fer esportiva a Santa Brígida. Hem anat arribant tots per separat ja que alguns hem estat més mandrosos que altres, però al final ens hem ajuntat 6 escaladors! La sorpresa és que el sector està a petar: sembla que hi ha algun curset o alguna cosa semblant i un altre grup d'escaladors.
Portem les ressenyes de www.ressenya.net però han obert alguna via nova que no hi surt, per exemple entre la 6 i 7 (via en bavaresa i sortina en una panxa roma, no sé, li donarem 6a+), una parell de vies entre la 8 i 9 i alguna reunió per la que no li veig via, igual s'ha d'equipar... Si algú en sap la graduació, un post seria d'agraïr.
Quan arribem en Gerard i jo, en Jordi ja ha obert alguna via, que en Gerard repeteix. Jo obro la 3 per escalfar i de seguida provem la 5 que encadeno, igual que en Gerard. També encadeno la numero 1, just quan arriba en Pep. Ara ja hi som tots!!
Obro i encadeno la via de bavaresa que he comentat abans (en Jordi no aconsegueix encadenar), mentre en Pep i en Gerard obren el V del costat.Fa temps que se'm resisteix la via numero 8 i decideixo provar-la. L'entrada de la via sempre em costa molt, no sé si mai he arribat a xapar la primera, però avui em surt a la primera. Sembla que per fi he trobat la seqüència bona. Xapo els 3 primers parabolts però al pas clau foto una volada fins a sota del sostre!!! Si la xapa estigués un pam més avall, no hi hauria problema... torno a provar i ha veig el pas, s'ha de ser decidit i apretar en una presa d'esquerres i trobar una regleta pel peu esquerra. Encadeno al segon pegue. En Gerard la prova i tot bufant encadena.



Quina màquina!!!

Mitja part per dinar. Per fi marxa la gent del curset i han deixat les vies més fàcils lliures aixi que equipem una de les més fàcils perquè la provin la Mireia i la Berta (que té 4 anyets!!).
Ara ja estem sols al sector i per acabar el dia decidim prova la via numero 4, un 6c que no hem provat mai. Provo jo de primer i a vista (que m'he tornat boig??). Arrivo al pas clau, que està abans de la ultima xapa i no hi ha nassos de treure'l. En Gerard també ho prova però tampoc poc, però sembla que ha intuit el moviment a fer: presa invertida de dretes i anar les nyapes de l'esquerra i si es pot tibar. Sembla fàcil no? Provo jo en tope, però estic massa cansat i no puc tibar de manera que desmunto les 2 vies que tenim muntades i cap a casa. No ens podem queixar: encadenar el 6b que es resistia és un bon motiu de satisfacció.